Komplexní správa nemovitostí – s čím umí opravdu pomoci?

2. září 2023

Komplexní správa nemovitostí je služba, která za vás přebere agendu a zodpovědnost za všechny povinnosti při správě nemovitosti – ať už jde o bytové družstvo, společenství vlastníků, firmu nebo obec. Znáte ten pocit, když se pravidelně potýkáte s „nekonečným“ množstvím administrativy, údržby, právních záležitostí a stresu? Musíte se dohadovat, kdo ze členů SVJ co zařídí nebo jste na to na obci či ve firmě úplně sami. Je to frustrující a vyčerpávající situace, která vám bere čas a energii. Jak z toho ven?

S čím vám komplexní správa nemovitostí umí pomoci?

Neustálé sledování legislativy, povinných revizí, intervalů údržby objektů a optimalizace všech možných nákladů je časově náročné a komplikované. Rizikem jsou sankce za nezvládnutou agendu nebo prošlé revize, v horším případě předepsaná úhrada škody při způsobené havárii či úrazu. Nesprávné intervaly údržby mohou způsobit zhoršení stavu nemovitosti a v krajním případě i postupné snížení její hodnoty.

Pro všechny členy SVJ, přetížené správce obecního i firemního majetku a další pracovníky pravidelně zahlcené frustrující administrativou naštěstí existuje řešení – komplexní správa nemovitostí. Dobře nakonfigurovaná služba umožňuje nechat starosti (i odpovědnost) se správou nemovitostí na externím profesionálním správci. Její rozsah může být individuální: od administrativy, vedení účetnictví, právního servisu až po technickou správu budovy. Opravdoví profesionálové pak nabízejí informace o vaší nemovitosti přístupné on-line. Co obvykle komplexní správa nemovitostí nabízí?

1. Profesionální přístup

Odborné firmy poskytující správu nemovitostí disponují širokou škálou znalostí a týmem odborníků. To zahrnuje nejen odborné technologické aspekty údržby a oprav, právní, ekonomické a daňové otázky spojené s provozem nemovitosti.

Připočítat též musíte i studium měnící se legislativy, postupů a podmínek, se kterými se setkáváte velmi nepravidelně. Pro profesionální správce nemovitostí jsou tyto záležitosti denním chlebem. Při spolupráci s některým z nich si můžete být jisti, že vaše nemovitost bude řízena kompetentně, efektivně a v souladu s veškerou legislativou a technologickými postupy.

2. Úspora času a energie

Správa nemovitosti je časově náročný proces, který zahrnuje komunikaci s ostatními uživateli nemovitosti, vyřizování reklamací, plánování a realizaci údržby a oprav nebo provádění kontrol a revizí. Tím, že svěříte správu nemovitosti odborné firmě, ušetříte čas a energii, kterou můžete věnovat jiným aktivitám nebo práci.

3. Finanční efektivita

Ačkoli si mnozí majitelé myslí, že správa nemovitosti vlastní silou je nejlevnější řešení, opak může být pravdou. Odborné firmy mají díky objemu řešených zakázek lepší možnosti. Umí vyjednat výhodné ceny za služby (údržbáři, opraváři) nebo za materiál. Větší hráči mají vlastní stavební firmu a pracovníky, kteří u vás umí být v podstatě na zavolanou.

Protože se specializují na řešení problémů s administrativou, údržbou a optimalizaci provozu nemovitosti, mají dokonale vyprecizované postupy (vč. specializovaných softwarů). To vede ke snižování nákladů na správu.

4. Pravidelný monitoring stavu nemovitosti

Profesionální správce nemovitostí pravidelně kontroluje stav vaší nemovitosti a zajistí údržbu i opravy dle stanovených intervalů. Díky tomu dochází k maximalizaci životnosti nemovitosti, udržení její hodnoty a minimalizaci rizika vážných závad či škod.

5. Řešení problémů s nájemníky

Odborné firmy mají zkušenosti s komunikací a vyřizováním potřeb různých typů nájemníků, uživatelů společných prostor a zaměstnanců. V případě konfliktu nebo problémů se správcem nemovitosti tak nemusíte řešit situaci osobně, ale můžete se spolehnout na profesionální zástupce, který bude jednat vždy ve vašem zájmu.

6. Transparentnost a kontrola

Profesionální správci nemovitostí poskytují informace on-line. Ať se již jedná o mimořádné zprávy, pravidelné reporty o stavu nemovitosti, záznamy o údržbě a opravách, finančních výkazech a další relevantní data. Jako majitelé (nebo odpovědné osoby) máte stále přehled o tom, co se děje s nemovitostí a jak jsou vynakládány prostředky určené na její správu.

7. Rychlé reakce na změny legislativy

Legislativa týkající se správy nemovitostí je často komplikovaná a podléhá nepravidelným změnám. Profesionální správci nemovitostí jsou z podstaty své práce neustále informování o aktuálním právním stavu a dokáží rychle a efektivně reagovat na nové požadavky, což minimalizuje riziko sankcí nebo problémů s úřady.

Potřebujete více informací nebo cenovou nabídku pro váš projekt?

Pro potřebné informace o možnostech služby MAJORDOM i pro příjem poptávek můžete kontaktovat Michala Urbana.

+420 602 717 465 (Po–⁠Pá 8:00 až 15:00) m.urban@stating.cz

Kontaktní osoba pro správu nemovitostí – Michal Urban

Napište Michalovi

    Všechna pole formuláře jsou povinná.

    Poslední články